Ny kategori - Tavlor


En vän lärde mig att måla expressionistiska akryltavlor förra veckan. Jag hade aldrig målat en tavla förut men det var något som jag i hemlighet hade drömt om att få göra. Läste hon mina tankar?

Jag fick ett sms där det stod att min vän höll på att förbereda ett överraskningspyssel. Jag blev ditbjuden, fick baka mitt livs första grytbröd och måla mitt livs första tavla. Det var en process att släppa kontrollen och inte försöka måla verklighetstroget, utan bara sätta färg på det som fanns inuti mig. Oerhört terapeutiskt och meditativt, så jag fick blodad tand. Köpte billiga canvasdukar och akrylfärger på Rusta igår, så idag blev en ny tavla målad med härligt inspirerande bakgrundsmusik. Nu står mina två första tavlor i fönstret och berättar varsin historia (mer om respektive historia i kommande inlägg).

Inspirerad av min vän som har startat en köksblogg (rekommenderas) där hon lägger upp sina recept och tavlor mm, bestämde jag mig för att skapa en ny kategori här på bloggen, nämligen Tavlor. För det blir nog fler tavlor framöver, det finns så många färger i mig som vill komma ut! Det bästa är att det är helt fritt från prestation och man behöver inte kunna måla. Alltså, alla kan ju måla, men man behöver inte vara tekniskt duktig eftersom expressionistisk konst innebär att verkligheten är förvrängd och avser att spegla det som finns inuti den som målar. Det blir som det blir och allt är okej. Dä ä bar å åk.




Må kreativiteten vara med er!



Kommentarer
Postat av: Karolina

Åh vad fint det blev i fönstret:) Du skall absolut fortsätta utforska din kreativa ådra. Så bra att du läst på lite om expressionismen för jag var osäker på om jag sagt rätt där...ibland slänger man sig med lite väl fina ord serru:P kram finaste

2011-11-30 @ 22:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0