Flyttar min rumpa till Thailand


Så var det påskrivet. Hyreskontraktet. Eller, rättare sagt, den lilla papperslappen med "rental agreement" nedklottrat i bläck och min+hyresvärdens namnteckningar. Den thailändske hyresvärden. Den thailändska lägenheten. Kom hem från Thailand idag, ett hyreskontrakt rikare och två månadshyrors desposit fattigare. Blått på vitt, jag kommer vara i Thailand från september 2012 till maj 2013. Sedan får vi se. Jag har sagt upp mig från jobbet och ska sälja lägenheten. Allt efter maj 2013 är ett oskrivet blad och jag ska försöka behålla bladet oklottrat så länge som möjligt. Fokus ska ligga på yogan och meditationen. Det blir även någon form av distansstudier på deltid, troligtvis en skrivkurs eller en psykologikurs.

Jag funderar på att starta en annan blogg där jag kan ge ifrån mig livstecken ibland, så att jag slipper maila så mycket hit och dit, så att vänner och släktingar kan hålla lite koll på mig utan att jag ska känna någon press. Detta ska vara en inre resa, inte en yttre, så det blir nog inga långa utläggningar. Kanske några "jag mår bra, yogade till ljudet av skyfall idag", "jag mår bra, har tenta imorgon", "jag mår bra, åker på tempelretreat imorgon" eller i värsta fall "jag lever, har fått dengufeber" ;) och kanske en och annan bild. Vi får se. Jag kommer hur som helst att länka till den bloggen här i augusti eller september i så fall, så håll ögonen öppna om ni vill ha livstecken.
Ta hand om er!

Kärlek / Emma



Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det är jättekul med sån sån blogg tror jag! Dels för livstecken och också för att minnas, det blir så fina minnen. Även om det är små korta inlägg bara då och då är det ändå fint att ha !



Ses imorgon :) Jag dyker helt enkelt upp!

2012-03-18 @ 11:41:49
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha, tack Emma. Vad gulligt av dom. Jag är ju lite partisk som mamma men det är väl klart att hon är vansinnigt, galet söt :) Hihi, nej men vad fint, sånt värmer ju alltid massor att höra. Då är vi varmt välkomna tillbaka gissar jag ;)



Hon springer runt här hemma i sina flumbyxor nu, ser himla fint ut faktiskt :) Sköna verkar dom vara också!



Jag har förresten mailat dig!

2012-03-19 @ 16:41:21
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0