Jag leker vidare


Okej, är ni redo för en riktigt flummig tavla? Håll i er, här kommer historien:

En meditatör under ett skyddande och grönskande träd (som är grönare i verkligheten än vad mobilkameran lyckades fånga). Ljus och kärlek strålar ur hjärtat. Kroppen upplöses successivt vid insikten om dess avsaknad av permanens. Snart finns bara kärleken kvar. Obunden och oberoende av fysisk kropp. Därmed gränslös. Hjärtat står i förbindelse med den universella kärleken. Ett ömsesidigt givande försiggår mellan de två. Meditatörens hjärta får hela världens kärlek att brinna starkare och vice versa. Snart uppslukas meditatören av den universella kärleken. De blir ett.



Tre tavlor i mitt fönster:





"A picture is the expression of an impression. If the beautiful were not in us, how would we ever recognize it?" / Ernst Haas




Kommentarer
Postat av: Karolina

Vilka härliga färger, det ser ut som att bilden nästan rinner iväg...jättefint!

2011-12-01 @ 19:40:37
Postat av: Frida

Åh, vilka fina tavlor! Verkligen insiktsfulla färgklickar i tillvaron!

2011-12-03 @ 10:44:29
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vilka fina! De där minns jag nog inte att jag sett förut?

2011-12-03 @ 12:02:58
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack kära ni!



Tina: Detta är ett nyfunnet intresse så det är inte många som har hunnit se dem ännu :)

2011-12-05 @ 18:18:38
URL: http://medmetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0