Ut ur garderoben


Den här tavlan råkade jag måla precis innan jag kom ut för några vänner. Jag hade samlat ett gäng nära och kära för att äta middag och umgås. Vi målade tavlor tillsammans och alla var rörande hängivna. Jag satt och funderade parallellt på vad som skulle vara ett bra tillfälle att "break the news". Jag ville ju inte plinga i glaset och göra någon grej av det, men inte heller bara nämna det i förbifarten. Det är ju faktiskt en stor grej, det är det. Plötsligt tittade jag på min tavla och en tår rann längs min kind. Jag sa "oj, jag tror att jag har målat mig själv". Det blev tyst, blickarna vändes mot mig och jag berättade.


Här är tavlan:





Tyvärr har den kommit bort bland alla flyttkartonger.
Förhoppningsvis ligger den i en av alla lådor som står staplade i ett förråd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0