Hon väcker i mig...


Ljuvliga varelse, hennes hjärta är så stort. Hennes själ är så vacker. I hennes ögon ryms ett helt universum, en värld som jag vill upptäcka. När hon skrattar fylls mitt hjärta av glädje, när hon gråter fylls mitt hjärta av värme. Bara hon är i närheten fylls mitt hjärta av kärlek. När hon rör vid mig vibrerar varendaste cell i min kropp av liv. I hennes närvaro är jag underbart naken. Jag uppträder utan fasad, fri och autentisk, och hon ser mig. Hennes ord och handlande och varande smeker mitt sinne och jag ryser av välbehag. Vi vibrerar på samma frekvens, våra energier spinner som katter när de förenas och vårt själsliga möte är ett välsignat projekt. När jag tänker på henne tackar jag Skaparen för denna varelse. Att jag får vandra på jorden samtidigt som hon. Att våra vägar har korsats. Att vi får samexistera i denna värld.

Hon väcker i mig en längtan. En längtan att få glidflyga i medvind tillsammans och njuta av varje ögonblick, en längtan att få växa i motvind tillsammans och bära henne på min rygg när hennes vingar är för trötta för att flyga. En längtan att få vila i de där ögonen. En längtan att få hålla om och aldrig släppa taget. En längtan att vistas tätt intill och låta hennes doft fylla mina lungor och bosätta sig i min kropp. All min glädje vill jag dela med henne. All min sorg vill jag dela med henne. All hennes glädje och sorg vill jag ta del av. Glädjas med henne, gråta med henne. En längtan att få dela och ta del av. En längtan att sammanfläta två själar och låta dem andas som en.

Hon väcker i mig en lust. En lust att röra vid henne. En lust att kyssa henne. En lust att låta henne bära mig genom denna okända värld av njutning, låta henne steg för steg få lotsa mig rakt igenom min rädsla och ut på andra sidan. En lust att se henne njuta. En lust att ge och ta emot.

Hon väcker i mig en tro. En tro på äkta kärlek. En tro på genuin förälskelse. En tro på ömsesidighet och viljan att dela allt. En tro på att jag kan bli älskad av någon som jag älskar. En tro på att det finns lock som passar även min kastrull. En tro på framtiden och en tro på livet.

Hon väcker i mig en ömhet. En känsla av att allt som betyder något är att hon har det bra. En önskan att få hålla hennes hand när hon har det svårt, att trösta henne när hon är ledsen. En vilja att skydda henne och ta hand om henne och visa henne hur villkorslös en kärlek kan vara.

Hon väcker i mig alla de känslor som en älskad varelse kan väcka, och mer därtill. Hon väcker i mig en tillit och ett mod, en vilja att kasta mig ut från klippan och landa i hennes famn. Förtroende och förtröstan. En längtan, en lust, en tro. En ömhet. En kärlek.



Kommentarer
Postat av: Greken

Kärlek! Åh så underbart! :-)

2012-05-28 @ 11:13:08
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag som inte varit här inne och läst på länge ser att jag missat många inlägg! Jag älskar hur du vågar blotta dig och vågar släppa in på det sätt du gör. Jag ska läsa ikapp när jag hinner!



Inlägget ovan har jag bara skummat igenom men det låter helt fantastiskt Emma. Jag är så glad för din skull!

2012-05-29 @ 12:36:58
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Kim

2012-05-30 @ 19:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0