Kärlekstårar


Han är verkligen speciell. Jag såg det i hans ögon redan första gången vi möttes.
Hans trygga famn. Hans varma blickar. Hans kärleksfulla och klarsynta ord.
Det vackra vi har. Våra djupa öppna samtal. Vår gemensamma strävan.
Han slår an en sträng i mitt hjärta, som får tårar att rinna av kärlek.

Nu ska vi vara ifrån varandra några veckor. Det klarar vi, det har vi gjort förut.
Det är klart att det känns i hjärtat. Det är klart att jag kommer sakna honom.
Jag är mänsklig, men jag är även fri. Likaså han. Därför klarar vi detta.
Vi är två fria människor som bygger något fint tillsammans.
Makalöst fint.

Visste ni att vissa biodlare klipper av bidrottningarnas vingar?
Man gör det när drottningen vill ge sig av, för att hålla henne kvar.
Jag vill aldrig klippa hans vingar. Jag vill att han ska få flyga och må bra.
Så länge det är gynnsamt för oss båda kommer han att återvända.
Jag vill aldrig att han ska klippa mina vingar. Jag vill få flyga och må bra.
Så länge det är gynnsamt för oss båda kommer jag att återvända.
Även denna gång.

Med metta
Emma

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Javisst, lite tveksamt var det :) Hon som ammar eller får puréer mest (och en och annan majskrok eller annan smakbit) fick plötsligt en jättestor och ätbar sak i handen! Märkligt! Man upptäcker världen långsamt, men lär sig superfort :)



Vad mycket kärlek i ditt inlägg Emma! Jag känner hur dina och Patriks känslor för varandra verkar växa sig starkare, starkare och starkare. Det gör mig så lycklig :) Jag är så glad för er skull, att ni får varandra att må så bra!

2011-08-28 @ 21:48:28
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: greken

Så himla fint Emma! Kärlek till er båda! <3

2011-08-29 @ 11:03:02
Postat av: Emma

Tack fina ni!

2011-08-29 @ 21:58:53
URL: http://medmetta.blogg.se/
Postat av: Lotusblomman

Dina ord går rakt in i hjärtat på mig. Jag är i exakt samma situation som du. Min kärlek åker till Etiopien före mig och jag måste vara utan honom några veckor, kanske en månad, innan jag har lyckats göra mig av all materialistisk skit som håller mig kvar i Stockholm. Sen kommer jag att följa honom så länge det är meningen. Så länge vi båda gynnas av det. Så länge vi har kärlek för varandra och våra livsdrömmar går hand i hand. Emma, ha det underbart. Du skulle till Thailand, eller hur? Jag önskar dig all lycka och kärlek!!! <3 <3 <3

2011-09-01 @ 10:00:47
URL: http://ettlivieftertanke.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad fint! Er kärlek och Etiopienresan är ju fantastiska! Så vackert och modigt av dig att frigöra dig från dina materialistiska band till Stockholm och resa iväg. Jag satt på en brygga med min kärlek och vi hade precis mediterat tillsammans vid vattnet när jag fick ditt sms om denna volontärresa :) Om du är kvar i Stockholm när jag kommer hem från Thailand så får vi försöka ses innan du åker tycker jag! Jag åker på lördag och blir borta en vecka. Kärlek till dig!

2011-09-01 @ 19:13:47
URL: http://medmetta.blogg.se/
Postat av: Frida

Så fint skrivet! =) Hoppas att du får ut mycket av Thailandsresan! Kram

2011-09-03 @ 10:38:09
Postat av: Emma

Tack Frida! :)

2011-09-11 @ 12:53:36
URL: http://medmetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0