Att skriva för skrivandets skull


Jag hade för avsikt att sätta mig och skriva en ny text, för att det kändes som att det var dags. Sedan kände jag starkt att jag aldrig vill skriva för skrivandets skull. Det dödar min skrivglädje och urlakar kvalitén. Texter ska flöda ur hjärtat, inte pressas ur förväntningar. För mig är det så i alla fall. Just därför är det nog bra att jag inte jobbar med att skriva, även om det är något jag har drömt om ibland. Jag vill skriva när ingivelsen spontant infinner sig.

Kanske kommer skrivlusten att skölja över mig när jag har varit i Thailand. Jag ska, under en veckas tid, praktisera dhamma och ashtanga på heltid (nästan) under vägledning av den fantastiska kvinna som för drygt ett år sedan tog min hand och visade mig en helt ny värld. Med mig på resan har jag en helt underbar vän som jag har haft äran att finna. Mycket tacksam över henne. På lördag åker vi och nästa söndag åker jag hem. Ångesten inför flygresorna är ganska påtaglig just nu, men lyckan och tacksamheten över att få resa till Thailand för just detta ändamål, med just detta sällskap, är ännu större. Det är kärlek - både ångesten och lyckan och tacksamheten. Allt är kärlek.

Med metta
Emma



Kommentarer
Postat av: Sandra

Ska tänka på dig på lördag! Du kommer klara det galant min fina vän. Och självklart ska du inte skriva för skrivandets skull även om du har en kompis som hetsar dig ;)

2011-09-02 @ 05:51:09
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det kommer gå jättebra med flygresorna och jag hoppas att du har det helt underbart i Thailand Emma! Jag tänker på dig :) Får försöka skicka lite kärlek till dig på lördag.



Och ja, det är ett väldigt känsligt ämne! Jag har fått mest positiva kommentarer men även 1 anonym (såklart) kommentar från någon som tyckte det var väldigt känsligt. Och filmen är en enda lång tagning, inga omtagningar och ingenting. Bara starta och kör. Det gick ;)

2011-09-02 @ 06:58:01
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack, vad fina ni är!

2011-09-02 @ 20:11:01
URL: http://medmetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0