Tankefrö i nio steg


1. Ta tjänstledigt ett år (om jag får).
2. Sälja lägenheten och sälja/skänka (nästan) allt jag äger.
3. Hyra billig lägenhet på Koh Lanta.
4. Läsa distanskurs i psykologi på halvfart (dels för att det är intressant och givande, dels som en övning i att inte ta studierna på blodigt allvar och alltid bara satsa på betyg G på alla examinationsuppgifter, vilket borde innebära att halvtidsstudierna skulle bli fjärdedelsstudier för pluggis-Emma som är van att plugga 100% och alltid satsa på alla rätt på alla tentor). En fördel med detta (förutom att jag lär mig nya saker och gör upp med mitt gamla duktig-högpresterande-flicka-plugg-jag är att jag nog kan klara mig rätt bra på halvt studiestöd i Thailand. En nackdel är att jag, för att citera en vän, "säljer min själ till det kapitalistiska systemet" (underbart citat!) ;D
5. Spendera resten av tiden på meditationskudden och yogamattan (undervisad av min fantastiska one-of-a-kind-lärare) samt förkovra mig i dhamma.
6. Delta i många av lärarens månatliga 5-dagarsretreats och kanske även hjälpa till på vissa retreats om det behövs.
7. Följa med min lärare på något/några av de 11-dagars tempelretreats som hon har som semester (sova på betong, äta grå sörja, bära vita klädnader och mediera/yoga hela dagarna).
8. Vara lagom tillgänglig för omvärlden via mail och skype. Välkomna besök från vänner och familj.
9. Återvända till Sverige.

Har nu även berättat om dessa tankar för pojkvännen.
Hans spontana kommentar: "Du är fri att utforska världen utanför och inom dig"
Kommentar överflödig <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0